onsdag 13 april 2011

Sjuk (t) uttråkad.....

Första riktiga inlägget sen den 6 mars för över ett år sedan då! Man kan väl säga att de va på tiden! :) Mycket har hänt sedan dess kan man ju också lätt säga....

Kan ju börja med att jag vart säng-liggande sen lördag kväll.... fick åka in på akuten lördags natt runt 01 och kom hem igen runt 07,30 på söndagsmorgonen. Fick ont i magen mot slutet av jobbdagen, det liksom tröck till och från i vänster sidan, rätt högt upp. Sen runt halv 12 va det dags för att springa upp och kräkas då såklart! Sen när de väl hade satt igång, så ville de minsann inte sluta! Kräktes MINST 20 ggr från halv 23,30 den kvällen till kl 08 morgonen efter - värsta jag vart med om!!! Bara på väg in till v-ås så va jag tvungen att lämna 5 påsar (!!!) efter mig... sen mellan varje läkare jag träffade vart de minst 1 vända in på toaletten... jaaa.. vad säger man?! Kropppen va helt slut efter det kan jag säga. Läkarna som tog både blodprover, urinprov, blodtryck, puls m.m  hade ingen bättre förklaring än att de va magsjuka, och om jag inte hade blivit bättre till söndagskvällen ville de att jag skulle komma tillbaka och lägga in mig på dropp!!.. Jisses vilken resa! Tack och lov va C med mig hela tiden och stackars han va också helt slut flera dagar efter... Hoppas han är piggare idag när han kommer hem iaf!:)

Idag mår iallafall jag lite bättre - men fortfarande inte pigg! Blir slut av minsta lilla, har ju inte vart uppe ur sängen mer än en liten stund i går kväll.... och lika snabbt la jag mig igen, så de blir inge jobb för mig imorn heller.... Blir så jäkla dyrt så fort man blir sjuk bara.... ska bli spännande att se vad fakturan från akuten kommer gå på också?!....

Sen har vi en GLAD nyhet! Jag & C har ett litet liv på gång i min mage och bebis beräknas komma till världen den 18 augusti! <3 Va mycket därför också som vi ringde sjukvårdsupplysningen i lördagsnatt när jag började må så dåligt... man blir ju livrädd att de ska vara något fel. Men läkarna gjorde även ett ultaljud så vi fick se att bebis mådde fint!:)

(Från ultraljudet i v. 15+3)
//Renée

1 kommentar:

Bea sa...

så kul att du ska ha barn =)
hoppas du får må bra snart! lät inte alls kul detta!
Kramar / Bea