söndag 17 juli 2011

Helg!

Jo i fredags då så bar det av hem till Mikaela med Jenny för att granska deras hus & äta lite smått & gott! Vart en himlas massa prat.. mycket trevligt! Att man inte gör sånt oftare!? Hur som helst så gick tiden snabbt när man har roligt och vips va klockan 22! Dags att åka hem...

Väl hemma så hamnade man med bästa C framför tv:n och trots att man var supertrött lyckades både han & jag fastna i en film "öga för öga". Som slutade så sent som halv 2 på natten (jisses vet inte hur länge sen jag va vaken så länge!?!!)

Klockan 8 i går morse ringde klockan... dags att gå upp för att åka till Backa & plocka jordgubbar med C, Evelina & Stefan! Gick riktigt bra trots min kanonkula till mage ;) Riktigt snabba var vi också, runt 4 kg färska bär till var familj på ca 20-30 min! Tror de som ägde jordgubbsodlingen va imponerade!! =)

Hem för att rensa jordgubbar & frysa in lite...
Fixa sig för att sedan gå hem till pappa & fira honom så fyllde 55 i torsdags! Där bjöds det på grillad fläskfilé med färskpotatis, sallad & sås. Kladdkaka & grädde till efterrätt..Mums!

Hem en snabbis för att sen dra sig vidare till Stefan & Evelina! Även där vart det grillat (massa olika kött), mini västerbottenpajer, grillad abourgin, potatis/rotfrukter i ugn & massa olika såser! Kräftor vart de för dem som gillar också! Till efterrätt vart de en riktigt fin sommartårta med färska bär och digestive bottnen! Bra gjort där också!

Efter en lång dag i bra sällskap & med (för mycket!) mat så gick jag & C hem. Jag la mig på sängen... och somnade paang bom! Supertrött! Vaknade runt 06 i morse och fick ta av mig kläderna, plocka ur linser, tvätta bort smink & borsta tänderna... Hatar att vakna så! Men somnade om igen och vaknade runt halv 10 och de va jag hungrig igen och dags för lite frukost! :)

Nu får vi se vad den här dagen har att erbjuda - ska nog smyga in och väcka C som somnat om i sängen och höra om han vill ut på en lite promenad med mig =)...........

Inga kommentarer: