onsdag 20 juli 2011

Morgonmys!

Slog upp ögonen strax innan 7 imorse... lagom skoj när man inte kunde somna om! Men gick upp och gjorde iordning frukost och tog med mig till sängen. Idag blev det 2 smörgåsar med ost, ett glas apelsinjuice och en skål vaniljyoghurt med musli & färskplockade hallon.. mums! Hallonen fick vi av Jocke B som va hör igår kväll när jag kom hem från jobbet och umgick med C. Snällt av honom att ta med! =)

Sen låg jag som sagt i sängen med söta Indra gosande bredvid mig och åt frukost och kikade runt lite på nätet. Så kom kära syster in på chatten på Fb... så fastnade man där en stund! Roligt att äntligen höras lite! Knappt hörts sen hon åkte till Vegas i juni.. och nu är det snart bara 1 månad kvar innan hon kommer hem! Vad fort tiden går!

Nu har jag precis gjort mig i ordning inför jobbet och plockat lite här hemma.... så nu kan jag bara sitta och slappa lite innan jag ska åka mot v-ås...

Nu när jag vet säkert vill jag även passa på att gratta Evelina & Niklas som i måndags fick en liten pojke!! =) Skapligt mycket man längtar efter att sin egna lilla krabat där inne kommer ut snart.....Underar så vad det blir... ett väldans babyboom på pojkar just nu iallafall, undrar om man bryter trenden!?

På söndag fyller kära C & storasyster år! Dags att börja leta present kanske... Ledig torsdag & fredag så får bli då. Iallafall till C - syster får firas när hon kommer hem tror jag, blir så dyrt att skicka och ha sig... Bra förslag på presenter?!

På söndag är det för övrigt min sista jobbdag på ett bra tag framöver.. dags att förbereda sig inför förlossningen och tiden som småbarnsmamma!...

Imorn bär det av till Handelsbanken i Sala för att planera att byta alla konton dit. Mycket planering med budget och bank nu när vi får barn och ska köpa hus inom en snar framtid... Ska hur som helst bli skönt att få allt sånt fixat så man har ordentlig koll på allt!

Lösa lite korsord nu kanske?! Okej, lite pensionärsvarning där, men är faktiskt vanligare än man tror när man börjar erkänna för folk vad man börjat med. Riktigt avkopplande är det trots allt!:)  men lättlösta blir det, annars är det inte många ord man lyckas få in!

Ha en bra dag alla där ute... soligt och fint idag såklart när man ska jobba - så blir de nog regn torsdag & fredag ska ni se!...

Inga kommentarer: